Nakładem Wydawnictwa Naukowego Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II ukazała się książka monograficzna Sebastiana Szymańskiego Sacrum w kompozycji mszy – poszukiwania i nadzieje. Studium liturgiczno-muzyczne. Stanowi ona aktualizację i egzemplifikację myśli skoncentrowanych wokół współczesnej muzyki sakralnej, teologii liturgii i muzyki oraz samego zagadnienia twórczości w nurcie wybranych polskich kompozytorów mszy muzycznych powstałych po Soborze Watykańskim II.

➡Książkę można bezpłatnie pobrać ze strony:
https://monografie.upjp2.edu.pl/catalog/book/34

➡DOI: https://doi.org/10.15633/9788363241155

Zapraszamy do lektury!

Ze wstępu:

Problem badawczy niniejszej dysertacji pt. Sacrum w kompozycji mszy – poszukiwania i nadzieje. Studium liturgiczno-muzyczne zawiera się w pytaniu: jakie miejsce zajmuje sacrum w kompozycji mszy jako gatunku muzycznego? Uzyskanie odpowiedzi na powyższe pytanie będzie wymagało dokonania analizy zgromadzonego materiału badawczego w zakresie literatury przedmiotu dotyczącej teologii liturgii i muzyki oraz ich historii z wydobyciem koherencji pomiędzy nimi. Stanowi to punkt odniesienia do zbadania pod kątem muzyczno-teologicznym wybranych, najbardziej adekwatnych, cykli mszalnych polskich kompozytorów, powstałych po Soborze Watykańskim II. Bliższe przyjrzenie się pracy kompozytora i jego dziełu pozwoli lepiej zrozumieć istotę sacrum w muzyce przeznaczonej na potrzeby kultu. Ta analiza implikuje także konieczność zwrócenia uwagi na proces twórczy, który dokonuje się w kompozytorze podczas kreowania muzycznej materii służebnej świętym tekstom liturgicznym.

ISBN 978-83-63241-14-8

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s